woensdag 16 januari 2013

Week 2 100 dagen onbewerkt eten, weekmenu

Dit is de 2e week van de uitdaging 100 dagen onbewerkt eten. Ook al zijn we al aan beland bij de woensdag, evengoed plaats ik graag mijn weekmenu. Voor mezelf is het een mooie stok achter de deur om me er netjes aan te houden en misschien is het voor een ander inspirerend.

De eerste week verliep prima. Een knallende hoofdpijn (door het afkicken van de suiker?) was wel vervelend, maar doordat ik vooraf een eetplan maakte én al veel eten klaar had staan, greep ik niet naar gemaksvoer. Dit moet ik toch wel tot half april kunnen volhouden, en tegen die tijd weet ik niet beter meer en ben ik hier helemaal aan gewend, hoop ik dan toch....

Maandag
o: geitenyoghurt met zelfgemaakte cruesli
l: 2 sneden speltbrood met geitenkaas, humus en tomaat
a: kamutpasta met pompoen-tomatengehaktsaus

Dinsdag
o: 2 amandelmeelmuffins met zelfgemaakt suikervrije appel-bananen-aardbeienjam
l: salade van veldsla, kikkererwten, gegrilde champignons en tomaat gevuld met humus
a: kamutpasta met pompoen-tomatengehaktsaus

Woensdag
o: een appel en een snee zelf gebakken volkoren noten-vijgenbrood met roomboter
l: roerei met gerookte zalm
a: zilvervliesrijst met geroosterde pastinaak, pittige tofublokjes en tomatensaus

Donderdag
o: geitenyoghurt met zelfgemaakte cruesli
l: Japanse pizza
a: Volkoren pasta met spinazie en paddestoelen

Vrijdag
o: smoothie van kokosmelk, kaneel, banaan en rood fruit uit de diepvries
l: pompoensoep
a: zuurkoolstamppot met worst (biologisch, zonder toevoegingen)

Zaterdag
o: fruit, noten en een beetje geitenyoghurt
l: 2 sneden speltbrood met geitenkaas, humus en tomaat
a: nog niet bekend, Zoon mag kiezen

Zondag
o: roerei met zalm of ham, en banaan-vijgencake
l: pompoensoep
a: ovenschotel van knolselderij en gehakt

Tussendoortjes variëren en zijn afhankelijk van de overige eetmomenten. Ik eet dus soms een gekookt ei tussendoor, maar niet als ik overdag ook een omelet of roerei at. En ik eet soms zelfgemaakte granenrepen, maar niet als ik eerder op de dag brood at. Verder zijn ook favoriete tussendoortjes fruit, wortel met tahinpasta (lekker!), gedroogd fruit, handje noten en soms een smoothie.